Canon vs. Nikon

Hej!

Nu har jag sparat väldigt länge , utan att veta vad jag egentligen ska spara till. Men sen bestämde jag mig för att det är en systemkamera jag ska spara till. Jag älskar ju att fota , och jag vill verkligen ha en ny kamera nu. Min börjar bli seg och inte lika bra som förut. Jag har då en Digitalkamera , Samsung är märket.

Jag har kollat lite efter systemkamera och jag har hittat en ganska billig men ändå bra systemkamera på Expert. Jag är inte säker på om det var en Nikon eller Canon. Många säger att Canon är det bästa märket , men vad är det som är bättre med Canon än med Nikon undrar jag? Jag vil ju ha en kamera som tar bra bilder , och håller länge. Är det någon av er läsare som har en systemkamera? Då skulle det vara väldigt snällt om ni kunde ge tips om , vilket märke jag ska ha. Canon eller Nikon?

Här är en bild jag tog för ungefär 10 minuter sen. Mys!


/ malva

Kommentarer
Postat av: Olivia Gustavsson

dem håller nog ungefär lika länge, men canon är ju väldigt lätt att hantera. Lätta inställningar och sånt. Nikon är ju väldigt svår att ta bilder med om man inte är väldigt duktig vill säga. Det är ju mycket krånglig inställning. Så jag föredrar Canon.

2011-04-06 @ 12:37:36
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/
Postat av: manda

jag föredrar canon. den är lätthanterlig och har lätta inställningar. tycker canon EOS 400 är väldigt bra :)

http://www.canon.se/for_home/product_finder/cameras/digital_slr/EOS_400D/

2011-04-06 @ 16:11:59
Postat av: Anonym

Jag har en Nikon D3100 och den är bra enligt mig :) Jag fotar ju en hel del och den duger väldigt bra, hihi!

Pris: runt 5 000 :- kanske...

Det var ett förslag på en kamera :D

2011-04-06 @ 19:11:10
Postat av: Kuro

Har en Nikon D5000 och trivs sjukt bra med den, tycker du ska satsa på en Nikon lätt!

Btw, kolla in min blogg och klicka på "Foto" så får du se lite bilder dom flesta tagna med min D5000 :)

2011-04-10 @ 18:37:57
URL: http://kuroshin.devote.se

Här får du gärna skriva en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte för andra , bara mig)

Har du blogg?:

Varsågod och skriv!:

Trackback
RSS 2.0