Dag 9: Mitt stall

Jag hade tänkt fotografera stallet idag men hann inte eftersom jag har tusen läxor, prov och inlämmningar.

Men jag kan ju beskriva det. När man kommer in i dörren så är det till höger om en hängare där det hänger eventuellt någon grimma , massor av grimmskaft.  I stallet finns det två boxar. En stor och en liten mindre. Den minsta boxen är närmast dörren och där står Niklas. I boxen längst bort står Prinsen. Rakt fram om man korsar stallgången så står sadlarna där + rykthinkar och benskydd. Vi har det där eftersom vi inte är klara med våran sadelkammare än. Sadelkammaren ligger brevid Prinsens box. Vi har just gjort en dörr dit. Än så länge har jag hyllor och några skåp där. Jag har även tränsen därinne. Alla täcken och schabrak förvaras där. Även ett par dyrare benskydd, alla benlindor och medel av olika slag. Går man då rakt fram direkt från sadelkammaren och öppnar en dörr kommer man in där vi förvarar hö,spån m.m.

 

Kan försöka filma eller ta kort någon dag om intresse av det finns? :)

 

/ Olivia


Kommentarer

Här får du gärna skriva en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte för andra , bara mig)

Har du blogg?:

Varsågod och skriv!:

Trackback
RSS 2.0