Dag i söne ! :)

Hej !
Idag har jag spenderat min dag i Söne! Eftersom Olivia är i Göteborg så fick jag åka hem till henne och motionera Nikke . Det började med att jag åkte ut till söne runt halv 3 . När jag skulle hämta Nikke i hagen gnäggade han . Han är så gó den där söta ponnyn! Han var lite seg när jag ledde honom genom hagen . När jag tat in honom i stallet var han så mysig så (som han alltid är) . Han var jättesnäll och gó . Jag började att borsta honom en stund . Sen när jag kratsa hovarna drog han inte ner hoven och var inte sur när jag kratsade som han är ibland när man kratsar hovarna . Sadeln låg redan på ett sött litet rosa schabrak så jag tog det idag . Jag värmde bettet en jättelång stund och när jag slutade värma det vart det supervarmt . Och så tog jag dem vanliga svarta benskydden . När jag var klar ledde jag ut honom , jag märkte att att han var rätt seg då , så jag antog att han skulel vara rätt seg när jag red med .
Det var han xd Jag red längs vägen för att sen en liten längre bot bort kunna rida in på en stig i skogen jag och Olivia red på i Måndags , eller var det Tordags ? Aja, kommer inte ihåg xd Nör jag red på vägen var han så seg som det bara går att va ! Tillslut ledde det till att jag fick hoppa av och leda honom . Han stannade hela tiden och ville inte gå framåt och så kollade han hemmåt . Men jag visste att han skulle bli piggare i skogen så jag fortsatte med det nästan omöjliga xd Sen stannade han och backade akt ut i vägen när jag ledde honom , då kom det en bil (men den såg oss så den åkte jättesakta och sen stannade den xd haha, det var jätetpinsamt för jag fick bara honom inte från vägen xd Efter några om och men fick jag in honom på vägkanten igen , då började bilden sakta åka framåt , när den kom fram till oss stannade den och vevade ner rutan . Hon som satt i den sa : Är niklas lite jobbig idag? :) Jag ba: AA xd Hon skrattade och sa: Ja, dom har ju sina dagar dom med ! :)
Jag tror hon trodde att det var Olivia hon pratade med för man såg typ mig inte så mycket för jag stod typ bakom Niklas nästan . Sen körde hon iväg . Jag fortsatte med att försöka leda honom för nu var det bara 5 meter till stigen xd Han ville inte gå framåt så jag provade att hoppa upp , jag fick göra en snabb volt och sen vända honom tillbaka åt det håll vi skulle och driva honom framåt , jag fick fram honom i snabbare skritt . När vi kom in på stigen blev han jättepigg och skrittade supersnabbt med öronen framåt ! Det vart lite kul att äntligen slippa driva hela tiden . Bara slappna av . Han gick och kollade sig omkring med öronen framåt hela tiden ! :) Jag provade lite trav och han vart jättemysig !  Sen när vi kom fram till några fällda typ rätt smala granar blev han jätteseg igen . Sen när vi kom in på en annan stig som var jättemysig blev han jättepigg igen ! Men när vi kom ut från stigen och det inte var några träd där blev han asseg och han kunde se hemmåt från det hållet så då ville han bara hem . Jag red lite på stubbåkern , skritt , trav och en kort galopp ! Sen red jag hem. Jag skrittade av honom lite mer i ridhagen . Sen gav jag hästarna hö och så mockade jag boxarna jättenoggrant . Jag städade stallet lite också . Sen åkte jag hem ! :)
Det blev ett otroligt långt inlägg men tack ni som läste ! :)
/ Malva

Kommentarer
Postat av: Olivia

sv. tack sötnos :)

2011-03-01 @ 20:52:29
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/

Här får du gärna skriva en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte för andra , bara mig)

Har du blogg?:

Varsågod och skriv!:

Trackback
RSS 2.0