Dag 2: min kamera

Det här är min system kamera Canon EOS 500D. Jag har haft den sedan ungefär januari 2010. Ungefär tror jag. Jag hade sparat pengar länge för att kunna köpa den. Innan det hade jag använt mammas kamera lite , hon hade ju Canon EOS 450D vad jag minns. Men jag var ju så inne på det där med filmkamera och mamma gillade inte riktigt att jag använde hennes så det blev att jag köpte denna med HD filmning och 16,5 megapixlar. Den är verkligen super. Men hade det varit nu jag skulle köpa kamera skulle jag köpt en sån som mamma har eller en nikon och kanske sparat till en filmkamera ist. Tycker faktiskt mammas kamera är lättare att fota med. Lättare att ställa in. Tyvärr har den krashat nu och funkar inte men hon ska eventuellt laga den när hon sparat lite pengar.

 

Men när det gäller att ta vinterbilder när det är riktigt sol är den verkligen helt underbar och detsamma hela sommaren. Är väl mest den där tråkiga mörka vinterdagen det inte blir så snygga bilder. Den är bekväm att hålla i med och inte särskilt tunga.

en nytagen bild med kameran. inte den bästa bilden precis för jag hade inte gjort inställningar och jag travade även med honom, alltså sprang jag, men jag tog denna bilden för att visa lite att den inte blir så suddig när det är ljust och fint ute.

 

/ olivia

 


Kommentarer

Här får du gärna skriva en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte för andra , bara mig)

Har du blogg?:

Varsågod och skriv!:

Trackback
RSS 2.0