Pessoa

Ska nu säga min åsikt om Pessoa bett .
Tycker verkligen inte om pessoa bett . Särskilt inte om det är någon ponny på en ridskola som har det . En ponny på ridskolan där jag går har det . Hon bara busade lite en gång och nu har hon pessoa :/ Den ponnyn heter Fidji och är en C-ponny , eftersom hon är så "mittemellan" är det så många på ridskolan som kan rida henne , särskilt de små nybörjarna som sitter och bara sliter och drar i munnen (menar inte att alla gör det , men tyvärr så är det många på ridskolan som gör det) . Dom förstår inte pessoa bettets effekt , att det gör så ont om man drar i munnen , särskilt med pessoa .
Jag menar , om hon nu är så jäkla busig att hon måste ha pessoa , borde hon inte säljas till någon som kan hantera henne bättre , då kanske hon lugnar sig ? Jag hatar pessoa , det gör otroligt ont i hästens mun , det är riktig törtyr och man borde inte ha det på ridskola där man LÄR sig att rida och många fortfarande inte lärt sig hur ont det gör ifall man drar i hästens mun när den har pessoa .



Vad tycker du om pessoa ?

/ Malva

Kommentarer
Postat av: Olivia Gustavsson

tycker man borde klara sin häst utan pessoa.

Jag såg en grej igår med fidji. skriver på msn sen men det var hemsk och ville bara skrika !<3

2011-01-28 @ 21:53:08
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/
Postat av: Melina

Nej, pessoa är verkligen inte ett bra bett, och det går inte att göra bettet snällt..

2011-02-01 @ 20:48:28
URL: http://ponnysmurfen.blogg.se/

Här får du gärna skriva en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte för andra , bara mig)

Har du blogg?:

Varsågod och skriv!:

Trackback
RSS 2.0