Presentation av Prinsen

Lite tips om att jag kunde skriva om Niklas och Prinsen, lite information typ osv.

 

Vi börjar med Prinsen ikväll så får det bli Niklas imorgon.

 

Namn: Prinsen

Det jag ofta säger till honom: Killen, gubben, sötnos, älskling.

Född: 1993

Haft honom sen: 8 mars 2010

 

 

Prinsen är en viljestark c-ponny på 139 cm ca. Han gillar att bestämma och verkar veta att han heter Prinsen. Vi köpte honom av avesta ridklubb. Han är ofta lite tjurig och bitig men är det en bra dag kan han vara väldigt mysig och glad. I ridningen är han väldigt stark för mig eftersom jag inte riktigt kan sätta mig emot honom. Det är väl många som upplevt att sin häst sprungit iväg för att äta gräs? Oftast är han pigg och förväntans full när man skrittar mot skogen. Han är en lagom pigg ponny men nu när han är lite fet och har mycket päls går det lite trögare + att det är så mycket snö. Prinsen skaffar sig gärna någon dålig ovana som man fort måste sätta stopp för. Han har även oftast hat och älskvägar. Så på sina "hatvägar" tycker han allt är tråkigt och på sina "älskvägar" är han väldigt pigg och vill iväg! :) Han är inte särskilt rädd av sig. Enda gången han har blivit rädd när jag haft honom är när vi red förbi ett hus och så startade en motorsåg precis brevid. En annan gång han blev rädd var också när vi galopperade uppför en backa som han verkligen älskar och drar iväg rejält! Då var det någonting bakom som han skrämdes ( såg att det var något men hann inte att se vad). Då satte han full fart och det bara trummade under honom. Han gick omkull på gruset och gjorde sönder hela tränset. Så det var bara till att leda en hungrig, stressad häst hem i typ ett rep bara , hehe. Men jag tycker han är en underbar häst i hela sig! Mamma och pappa har väl inte riktigt samma åsikt tyvärr.  Han har tävlat upp till 1 meter i hoppning . Han har tyvärr också sommarexem.

Ja, det finns massor att skriva om men det här får räcka :)

 

 

(dålig sits på övre bilden ) (A)

 

 

//Olivia

 

 

 


Kommentarer

Här får du gärna skriva en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte för andra , bara mig)

Har du blogg?:

Varsågod och skriv!:

Trackback
RSS 2.0