Dagen.

Idag åkte jag till stallet runt 10. Började borsta Herman. Sen så började jag även duscha Herman lite. Sen vid elva kom Moa och hennes kompis från Norge, Tessan. Jag kom på att jag skulle möta Alicia för att betala ett träns som jag köpt ifrån henne. Då fick jag cykla jättesnabbt till Råda Prästgård, och när jag betalat, cykla tillbaka till stallet igen. Fortsatte att duscha Herman. Schamponerade honom dessutom. Han skötte sig super, stod helt stilla. Moa och Tessan gick ut i ridhagen för att rida. Jag gjorde klart Herman, han fick stå och torka i fleecetäcket en liiten stund. Tog av det lite senare, för att det inte skulle bli för varmt, och torkade av honom med en handduk istället. Jag fick även rida lite för Moa. Toppenkul! Jag fick en idé att rida jockey, haha. Jättekul verkligen. Måste prova på Herman när hans vila är slut. Har tyvärr bilderna när jag rider jockey på Moas kamera :/ Men ni kan få lite andra bilder från dagen!

Bild på Herman och Bob när jag ska hämta Hermis♥


Gubben♥


Herman♥


Tessan och Gubben♥


Jag och Herman♥



Vi skurade även hästarnas vattenhink. Den var riktigt skitig faktiskt. Vi skurade en massa, sen när vi hällde vatten i den igen, var vattnet väldigt klart! Superrent. Vi skurade hinken som saltstenen låg i, den blev också så ren som den bara kunde bli! 

/malva


Kommentarer
Postat av: Julia

Köpte du tränset som var i strl cob? :) jag köpte iaf det i full, hihi x'd <3

2011-07-22 @ 12:00:21
URL: http://craazyfriiends.blogg.se/

Här får du gärna skriva en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte för andra , bara mig)

Har du blogg?:

Varsågod och skriv!:

Trackback
RSS 2.0