Ridpasset idag - Markarbete

Jag och Maja red markarbete idag. Vi byggde en liten bana med småhinder och i slutet ett liite större på kanske 60 cm eller nåt, och efter det hindret la jag fram några bommar att trava över. Skrittade först fram honom såklart. Han var lite seg men inget farligt. Han verkade glad iallafall. I traven blev han jättepigg. Hoppade fram på ett litet kryss. Det hoppade han finnemang! Haha. Fortsatte hoppa det några gånger. Travade lite över bommar. Tränade på tempoväxlingar och red lite slamom mellan några tunnor. Allt gick jättebra! Hoppade ett annat kryss också, han vägrade första gången men på andra försöket hoppade han fint över. Körde det från andra hållet också. Han vägrade en gång men jag styrde mot det igen och då hoppade han. Annars vägrade han inga fler gånger idag. Red banan några gånger också. Gick super! När jag ridit en stund hoppade Maja av Bob och knäppte några bilder på mig och Herman. Här får ni en :)


/malva

Kommentarer
Postat av: Olivia Gustavsson

sv. åka och prova ut sadlar. :)

2011-07-07 @ 23:04:57
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/
Postat av: Lovisa

sv: visst var dem! Du & Herman är föresten riktigt ssöta! :D

2011-07-08 @ 19:37:30
URL: http://ponnytavling.blogg.se/

Här får du gärna skriva en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte för andra , bara mig)

Har du blogg?:

Varsågod och skriv!:

Trackback
RSS 2.0