Ridturen 12 juli ♥♥♥♥

Tänkte skriva om ridningen den 12 juli! ♥

Vi red ut i skogen, jag tänkte först: Åh.. Han kommer bara irritera sig på flugorna, studsa och sånt..

Och ja, precis när vi ska gå in i skogen så vägrar han att gå! Men Malva var ju då så snäll så hon satt av Herman och ledde Bob en bit in i skogen ♥ Vi skrittade lite först, Bob försökte vända o så men jag klarade det ändå. Men sen när dom började trava så följde Bob glatt med! Vi travade o skrittade, men jag försökte ändå håla igång Bob för att flugorna o bromsarna inte skulle sätta sig på honom så att han inte ville gå igen. Så efter ett tag kom vi till "Moas och Malvas galoppstig" , jag kallar den det iaf :) Först travade vi upp på den, sen vände vi och så satte Malva och Herman av i galopp, och trötte,gamla,19 åriga Bob av i full galopp! Jag ställde mig upp i sadeln och flög med, galoppen blev flygande! ♥ Han ville inte sluta!!! Han hade öronen framåt och ville fortsätta att springa, så vi skrittade lite och sen började vi trava upp på galoppstigen igen. Moa var lite efter så vi stannade och väntade. Sen så börja Malva trava och Herman kom snabbt upp i galopp. Bob stod fortfarande stilla men sen tog han ett STORT skutt och flög in i galopp med en gång! Åhh.. ♥ Så grymt härligt! Sen så travade vi och skrittade vi på vägen hem. Men vi stannade vid en åker som man får rida på och så travade vi och galopperade vi där :) Sen tänkte jag rida hem med Bob, så jag går ut på vägen. Men sen helt plötsligt kommer Malva och Herman upp brevid oss, galopperandes på åkern! Då fattar Bob galopp men en gång och galopperar på vägen!! Vi hade tur för ingen bil kom, men jag saktade snabbt av och gick ut på åkern igen. Först var jag rädd men sen skrattade jag åt det! Man kan ju inte precis tro att han ska galoppera så frivilligt? Han är ju för det mesta trött och en aning seg.. haha XD Dessutom är han gammal också. Men nu är han verkligen ville springa så fick han såklart det! Sen red vi hem och gjorde iordning hästarna och släppte ut dom i hagen efter ett tag.

Ska visa bilder på Bob när han rullar sig som Malva tog för 1/2 veckor sedan :) :D





Gillar den sista bilden! Men självklart så skulle ju Herman vara med!! XD

/ Maja

Kommentarer
Postat av: Julia :D

Hejsan svejsan!



Hälsa Bob från mig, hihi :D

Använder du flygspray när du rider? Jag rider ibland med flyvel och det går faktiskt rätt bra om man inte ska gallopera så mkt, ett tips bara? :)

2011-07-15 @ 10:29:03
URL: http://craazyfriiends.blogg.se/

Här får du gärna skriva en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte för andra , bara mig)

Har du blogg?:

Varsågod och skriv!:

Trackback
RSS 2.0