The day!

Idag var Rebecka hemma hos mig, vi red ut en stund. Hon var här för att hälsa på och rida Annabell eftersom hon ridit henne när hon stod i verksamhet. Gick riktigt bra tycker jag. Båda hästarna skötte sig ganska bra.

Klara kom även senare till min stora lycka såklart, haha. Hon hade lite lektion och det gick väl sådär men Klara är ju som vanligt jätte duktig med att förklara hur jag ska göra. Vi hoppade lite på volt och så och han var ganska svårstyrd så vi hamnade utanför hinderna några gånger. Men blev bättre och bättre. Sen trimmade vi lite med det vi gjorde förra gången ( fölr några månader sedan dock, haha) med att han skulle stå inåtställd och söka sig neråt och mjukna. Höger varv gick bra men i vänster var han väldigt stel, lite jobbigt tyckte han nog allt det var! Vi tränade även på att när vi kom på hoppet att jag inte skulle stressa med att hoppa utan komma i kort galopp och vänta in hindret.

Kikade på Bellas nya sadel också, och som många andra såg så hade dem provat ut den dåligt. Den ligger i extrem bakvikt. Jätte dåligt. Så vi får åka tillbaka med den och prova ut en ny istället. Enormt synd eftersom jag tyckte den var väldigt skön! Aldrig ridit i någon skönare.

Imorgon kommer Moa och fotar när jag hoppar Bella.

 

/ olivia


Kommentarer
Postat av: Rebecka:)

2011-07-12 @ 13:46:04

Här får du gärna skriva en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte för andra , bara mig)

Har du blogg?:

Varsågod och skriv!:

Trackback
RSS 2.0