15/6-11 Markarbete.

Bild ifrån idag på Herman i Moas träns som jag fick låna :D


Här kommer text ifrån ridpasset idag:
Idag skyndade jag mig hem ifrån skolan och åt en macka och drack lite Proviva(Intressant). Sen cyklade jag ner till stallet. Eftersom Maja och hennes mamma kom före mig, hade dom tagit in ponnyerna. Maja hade börjat rida och jag var klar med Herman när dom ridit klart. Moa följde med till stallet idag och jag fick ha hennes Pullarträns! Hihi, han var sjukt söt i det.

Tänkte ha lite markarbete med honom. Jag började med att skritta runt några varv på lång tygel. Sen började jag trava. Han var riktigt pigg och framåt kan jag säga! Och när jag styrde mot ett litet kryss kände jag att han taggade till riktigt rejält. Han tog ett jättehopp över det och kom i galopp efter. Haha, han tyckte det var jättekul att hoppa ett litet kryss. Sen kom vi på det ett antal gånger. Sen byggde Moa upp krysset så att det blev ett rättuppstående istället. Det stod nog på cirka 60 cm eller nåt sånt. Vi kom mot det och han taggade verkligen. Vi kom i galopp och det blev ett jättebra hopp. Jag styrde mot det en gång till i men det blev en lite konstig sväng och det blev att han sakta ner till trav , så han vägra. Vi kom på det en gång till och det gick super. Sen byggde Moa upp ett med bara en bom som låg på snedden. Jag hoppade det ett par gånger. Det gick jättebra.

Orkar inte skriva mer nu, men jag är iallafall väldigt nöjd med passet! Förlåt för väldigt rörig text.

/malva


Kommentarer

Här får du gärna skriva en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte för andra , bara mig)

Har du blogg?:

Varsågod och skriv!:

Trackback
RSS 2.0