Dagens ridpass - Supermysig skogsritt

Kom hem från stallet för en stund sen. Åhh, detta är ett "ridpass" jag aldrig kommer glömma. Så härligt var det. Jag red i skogen själv idag för första gången sen Hermis kommit. Maja kunde tyvärr inte följa med för att hon inte hann. Hennes mamma skulle hämta henne så hon skulle bara hinna rida i 15 min isåfall. Men iaf, över till ritten!
Jag red en väg som jag brukade rida med Quilando förut (en häst som våra kompisar har). Skrittade en lång stund först. Han var jättemysig och glad. Behövde bara korta tyglarna för att han skulle förstå att vi skulle trava. Likadant var det i galoppen. Haha, sötnöten!♥ Det var sjukt bra väder för uteritt. För när kommit in i skogen blev det heöt vindstilla och i luften var det mild luft. Inte för varm och inte för kall. Solen lös lite "orange". Det var såå himla myysigt! Kommer helt klart att rida ut imorgon med för både jag och Herman uppaskattade att få komma ut och röra på oss lite och inte skrutta runt i ridhagen hela tiden.

Jag och älskade Sally på bild♥
/malva

Kommentarer

Här får du gärna skriva en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte för andra , bara mig)

Har du blogg?:

Varsågod och skriv!:

Trackback
RSS 2.0