Löshoppning

Jag och Olivia löshoppade Prinsen idag. Han var väldigt sur när man ledde honom, huggde efter en, sparkade och höll på. Skitsur var han verkligen. Vi ställde först upp två hinder. Det ena på kanske 70 och det andra 65 typ. Jag fick springa med honom mot hindret och sen släppa en bit framför hindret, och ta longerspöet och och smcka o så. Då hoppade han. Men sen efter ett tag började han bli jättejättesur, så den tekniken funkade nästan inte heller. Eller jo på ena sidan. Han gillade typ bara att hoppa på ena sidan av ridhagen. Men iaf. Sen så satte vi upp hinder över hela mitten av ridhagen så att han inte kunde springa om sidan av något hinder. Det gick lite bättre men nästan bara från samma sida av ridhagen som förut. Sen provade jag och Olivia en teknik, att vi skulle ha en hink med godis och skramla med den på ena sidan av ridhagen så skulle han hoppa över till den sidan vi var på,haha.  Men det gick inte så värst bra. Det första han gjord evar att skritta lugnt fram till hindrena som var över ridhagen och gå rakt igenom ett. Då kom han ju över iaf. Smart ponny! Haha.. Här kommer bilder!

hindret som är över är är 1 meter så han hoppade ju typ 130 cm :O

 

/ malva & lite olivia (A)

 


Kommentarer

Här får du gärna skriva en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte för andra , bara mig)

Har du blogg?:

Varsågod och skriv!:

Trackback
RSS 2.0