Ridning på Bob & Herman

Hejhej! Förlåt för verkligen urdålig updatering från mig, har verkligen inte hunnit.

Igår ppå förmiddagen red vi iaf Prinsen & Annabell och det gick jätte bra. Har skrivit om det på min blogg. Igår red vi Herman och Bob, jag red herman i början. Båda hästarna var typ skraja hela tiden och när vi ksulle in i skogen vägrade dem. Det gick inte. Dem rörde sig inte ur fläcken och verkade inte ens märka när man skänklade. Vi travade tillbaka för vi tänkte att det kanskevar en älg där eller någonting. Då red vi in på en annan grusväg och där var dem också konstiga. Dem tittade överallt och höll på. Sen gick vi mot några hus och när det körde ut en helt vanlig bil så nästan kastade sig Bob och ställde sig bredbent och var vettskrämd. Vi förstod ingenting! Herman brukade ju iaf vara väldigt lugn ute. Men vi fick rida hem för det gick verkligen inte. Bob typ drog hela tiden och när det kom en bilsom skramlade lite konstigt fick båda hästarna damp typ och började trippa på snedden så vi fick hoppa av, då lugnade dem sig lite mer. Vet inte varför, vi var ju inte stressade när vi red direkt?

Red i paddocken då. Jag red Bob. Han var väldigt seg men efter ett tag piggnade han till och jag travade runt några varv. Men sen blev det stopp. Han ställde sig och försökte kissa flera gånger men det gick typ inte? LIte jobbigt för honom.. Sen råkade han sparka mig med (Y) han skulle sparka bort flugor på magen och då träffade han mig xD satt upp på herman och travade lite med, det gick bra. Men konstigt att hästarna var så konstiga?
/olivia

Kommentarer

Här får du gärna skriva en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte för andra , bara mig)

Har du blogg?:

Varsågod och skriv!:

Trackback
RSS 2.0