Ridning på Olivias hästar!

Red på Olivias hästar idag. Prinsen och Annabell. Det passde ju bra eftersom Herman ändå skulle vila idag ^^ Jag började med att rida Prinsen, så skriver om det passet först.


Prinsen:

Red ut med honom, det var superfint väder så då känner man ju verkligen för uteritt! Han var ganska trög, inte sådär jätteframåt precis. Kan ju vara för att det var så varmt. Skrittade en lång stund på lång tygel. När jag kom till ett ställe där man kunde svänga in på en skogsväg vände jag in emot den, men han var jättemotvillig. Han ville verkligen inte in dit och börjdade backa och hålla på. Jag fick vända tillbaka till vägen igen. Jag försökte jobba honom i form men han var otroligt hård i munnen. När jag skrittat en stund på vägen kom jag fram till en liten grusväg. Travade lite där med honom. Travade lite fram och tillbaka och sen red jag tillbaka samma väg som jag ridit dit. För jag fick ju verkligen inte in honom på skogsvägar, så tänkte att jag kunde rida tillbaka och sedan rida i ridhagen. Men när jag kom tillbaka och skulle ta in honom i ridhagen ville han verkligen inte in. Han blir osäker med nya ryttare, så kanske var att han var lite osäker. Har ju ridit honom många gånger förut, men inte som Olivia liksom, som har ett väldigt starkt band med honom. Jag fick ta in honom i stallet eftersom jag inte fick in honom i ridhagen. Inte så lyckat ridpass men aja. Haha ^^


Annabell:

Jag hade missförstått Olivia, så jag trodde att jag bara skulle rida Annabell sammanlagt 5 minuter idag. Haha, dum man är! Haha. Men jag red iallafall i ridhagen. Skrittade ett tag på lång tygel. Hon var pigg och glad och framåt. Sen efter att ha skrittat på lång tygel en stund började jag jobba henne i form. Hon var jättevillig att jobba, det var ju ganska skönt. Haha ^^ Men när jag skulle trava med henne blev hon jättesur och började backa. Kunde verkligen inte få henne i trav! Så fick bli ett skrittpass. Jobbade med henne mycket för hon var ju verkligen villig till det också. Mamma var med och fotade lite på på passet med Bella. Här får ni några bilder:

/malva


Kommentarer

Här får du gärna skriva en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte för andra , bara mig)

Har du blogg?:

Varsågod och skriv!:

Trackback
RSS 2.0