Ridningen idag och igår :)

Hann inte skriva igår, så gör idag istället. Först ska jag skriva vad jag hann med idag :)
Jag hann med(på två och en halv timme):
1.Hämta in hästarna
2.Borsta Bob noga
3.Rida i ca 30 min
4.Borsta o "svabba" av Bob
5.Mocka Bobs box
6.Fylla på spån
7.Ge hästarna en tuss hö
8.Putsa Bob's träns
9.Släppa ut hästarna

Jag gjorde inget slarvigt! Jag tog vara på tiden så mycket jag kunde och vilade inte ett dugg, gjorde nånting hela tiden.

Ja, somsagt så red jag ju idag :) Red i paddocken, kände att det var bäst så. Det blev mest skritt idag, både Bob och jag var väldigt trötta. Han var inte så framåt heller, det regnade hela tiden, så det var inte så kul. I slutet så spöregnade det jättemycket, så jag bestämde mig för att avsluta. Efteråt var Bob jätteblöt så jag fick ta svettskrapan och "svabba" bort vatten från honom. Det var väldigt mycket vatten! XD Aja,det gick bra iallafall. :D

Som jag skrev i tidigare inlägg så red jag ju ut igår. Vi lyckades ta en snabbtur i skogen utan jättestora problem, men jag kommer inte göra det så jättemycket. Det kan vara lite jobbigt ibland för han sparkar o sånt hela tiden efter flugorna. Fast han var väldigt nyfiken så det var bra att han fick titta i skogen lite :)

Två bilder på blöta Bob xD:




/ Maja

Kommentarer

Här får du gärna skriva en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte för andra , bara mig)

Har du blogg?:

Varsågod och skriv!:

Trackback
RSS 2.0