Ridpassen idag:

Herman: Jag hoppade med Herman idag. I början kändes han ganska konstig. Elller det tyckte jag då iallafall, men jag tänkte nog fortfarande på igår, Bob & Herman var ju så himla konstiga då. Och så kunde jag inte sluta tänka på avbockningen från förra gången jag hoppade med honom. Olivia var lite banpersonal, hon byggde upp hinder åt mig (A) Vi ställde upp 3 vanliga kryss först. Hoppade dom några gånger. Han tyckte det var kul, han älskar ju att hoppa! Olivia satte upp ett vanligt rättuppstående också. Han taggade väldigt när vi kom emot det. Han hoppade jättefint! Kom på det ett 2 gånger till. Han drog efter hindret sista gången jag hoppade det och försökte bocka. Haha, busen! Men annars gick det väl ganska bra. Jag hade ganska ont i huvudet så var lite yr, men inte så farligt.

Annabell: Hon var väldigt fin. Pigg och glad. Hade lite markarbete med henne. Skrittade och travade fram utanför ridhagen så att vi skulle komma igång där. När vi kom in på banan blev hon lite tjurig och tjurade ett par gånger men det gick faktiskt ganska bra och hon hade till och med öronen framåt litegrann. Testade galopp med för hon kändes så bra i benet och även det gick bra. Försökte bocka en gång första gången för hon blev nog glad. Men annars var hon superduktig! Vet att jag har hängande tyglar men hon blir lite piggare då :)

Prinsen: Han hade det väldigt jobbigt med insekterna tyvärr och var väldigt jobbig därför. Han var seg och höll på väldigt mycket. Försökte träna lite på det som jag gjorde med Jenny och det gick ganska bra. Men jag lät honom ha ganska långa tyglar så han kunde vifta på huvudet och sånt där. Men inget favoritpass direkt. Har inget att skriva typ, i ggaloppen flängde han mest runt och förargade sig på flugorna och så. Så ja.. bättre lycka nästa gång!

 

/olivia & malva.

 

p.s. Det var alltså Malva som red Herman och Olivia som red Annabell och Prinsen.


Kommentarer

Här får du gärna skriva en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte för andra , bara mig)

Har du blogg?:

Varsågod och skriv!:

Trackback
RSS 2.0