23 Juni - Hoppning & avbockning m.m!

Blev ingen uteritt idag, vi bestämde oss för att hoppa lite. Vi hoppade fram på en liten bom som låg som att det var ett kryss fast bara med en bom. Aja, hoppas ni fattar. Sen hoppade vi på en pararelloxer på ynka 60/70cm. Inget högt, men jag vågar inte hoppa högre just nu, pågrund av att det är så himla ojämnt i ridhagen! Det gick jättebra när vi hoppade på pararelloxern i början. Efter några gånger blev han så taggad av att hoppa, så när vi vände på ett ställe för att styra upp mot hindret förstod han att vi skulle hoppa det så han började fatta galopp själv! Haha. Jag fick t.o.m hålla in honom för att det inte skulle gå för fort. När vi skulle hoppa ännu en gång till vägrade han plötsligt. Dummern. Haha, vi hade ju hoppat det en massagånger och nu plötsligt blev det jätteläskigt det hindret! Så jag styrde mot det igen och han hoppade jättefint. Nu hade det börjat ösregna. Styrde mot hindret ännu en gång, vi hade jättebra fart och han var framåt men PRECIS framför hindret hoppade han åt sidan och gjorde VÄRLDENS STÖRSTA BOCKNING! Jag ramlade av såklart, med en riktigt hård duns dessutom. Det var man inte beredd på precis! Jag blev jätteyr, fick ont i nacken, armen och ryggen, så jag fick gå in och spola vatten på armen. Sen fick Stina (en tjej som brukar rida en häst som heter Athena där) skritta och trava av honom. Man vill ju inte att han ska bli stel. Jag var så yr så jag orkade inte.

Sen tog vi in honom i stallet. Han fick lite hö att mumsa på medans jag borstade honom. Och jag förlät honom! Haha. Sen när vi skulle ta dom till hagen hoppade jag bara upp och satt lite på honom. Då tog Maja grimskaftet och började gå med hästarna och där satt jag! Haha. Sen fick jag ta grimskaftet och rida till hagen! Vet ni vad? Det gick faktiskt o styra! Skills man har :DD Sen travade jag lite kort på gräsvägen till hagen och så använde jag vikten för att sakta av! Det gick jättebra, hehe :)

Hoppas ni orkade läsa detta långa inlägg!

/malva

Jag och Nikke på bild :D

Kommentarer

Här får du gärna skriva en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte för andra , bara mig)

Har du blogg?:

Varsågod och skriv!:

Trackback
RSS 2.0