Fina ponny!

Jag har ju haft lite problem med Prinsen. Och jag har diskuterat med Klara ett tag och vi beslutade oss för för att försöka låna ut Prinsen och hitta kanske en ny ponny. Detta var i tisdags. På tisdag kväll satt vi och letade lite hästar och hittade en c-ponny som stod i samma stad som mig. Och vi bestämde då att vi skulle åka dit på onsdagen, alltså dagen därpå. Så jag slutade innan sista lektionen och så åkte vi och kollade. Hon hette Annabell och var 136 cm. Fux med bläs. Provridningen gick inte så bra med galoppen och hoppningen då jag spände mig. Annars var hon väldigt stabil och väldigt söt! Men vi tog hem henne igår(torsdags) för att prova henne över dagen hemma. Det var jätte regnigt och jobbigt väder och när hon kom med transporten halv 2 så tog vi in henne i stallet. Hon var väldigt svettig då. Vi hade ju henne hemma endast för att testa att rida henne men när hon ätit upp sitt hö 1,5 timme senare så gjorde vi iordning henne. Hon var på gränsen till stressad och undrade nog vart hon hamnade. Så hon tittade ju väldigt omkring sig. Hon var svår att komma upp på med för hon snurrade runt. Blev bara skritt då hon var väldigt pigg och ville kolla sig omkring. Fast det var ju att det var ovant. I ridhuset var hon jätte lugn och fin  ju. Vi diskuterade mycket på kvällen jag, mamma och pappa. Det kom många tårar eftersom jag inte ville bli av med Prinsen. Vi var tvugna att bestämma oss igår kväll då det skulle komma en annan och titta på henne ikväll och antagligen köpa henne. Det var många intresserade. Men fast tårarna kom så bestämde vi oss för att köpa henne. Så vi ringde idag och sa att vi tar henne. Så någon dag så snart som möjligt ska vi åka och skriva kontrakt och även lämna tillbaka sadeln då vi inte får med den. Prinsen står just nu hos min granne Helene som var snäll och hade en extra box. Så vi tar dit honom varje kväll och tar hem honom på morgonen innan skolan. Det kommer alltså vara tills vi får honom uthyrd. Lite jobbigt att gå bort och mocka därborta och att gå upp tidigare på morgonen men det går bra så det är inget så. Allt för lilla Prinsen. <3

 

Men nu står jag ju helt plötsligt med 3 ponnyer! Och vi har ju inte råd med det. Så vi måste verkligen få prinsen uthyrd nu. Har 2 som eventuellt är intresserade.

 

Idag blev det bara en promenad med henne då hon får lära känna omgivningen lite. Hon blev lite skrämd för en cykel men det gick bra . Vi har släppt ihop Niklas och Annabell med. Prinsen får kanske gå med imorgon.

Någon dag kommer det mer info om just henne . :) men jag bjuder på en bild när hon bbusade runt lite igår.

 

/ Olivia

 

 


Kommentarer
Postat av: lollo

Vad kul Olivia! <3

2011-03-11 @ 21:08:33
URL: http://ponnytavling.blogg.se/

Här får du gärna skriva en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte för andra , bara mig)

Har du blogg?:

Varsågod och skriv!:

Trackback
RSS 2.0